De belangrijkste punten van een CRM zijn:
1. Een alles in 1 systeem
2. Inzicht in je contacten
3. Bedrijfsprocessen optimaliseren
4. Customer Journey bijhouden
1. Een alles in 1 systeem
2. Inzicht in je contacten
3. Bedrijfsprocessen optimaliseren
4. Customer Journey bijhouden
Via de website haal je veel waardevolle informatie binnen. Door dit gestructureerd op te slaan in je CRM creëert dit inzicht in jouw marketingkanalen.
Als ondernemer wil je goed vindbaar zijn zo ook dat potentiële klanten op een simpele manier contact met je kunnen leggen. Door een chat aan je website toe te voegen kunnen jouw potentiële klanten op een makkelijke manier contact leggen. Dit chatgesprek wordt direct vastgelegd in het HubSpot CRM.
Door een CRM te koppelen aan bijvoorbeeld een Google Workspace account of Outlook account, kan je vanuit het CRM de persoon aanroepen naar wie je een e-mail wil versturen. Als je deze mail hebt verstuurd wordt deze direct op de klant opgeslagen in HubSpot. Deze mail is dan direct getracked en inzichtelijk voor je collega’s.
Wil je graag meer afspraken in je agenda, dan kan je via Hubspot een stukje code in je website zetten. Dat werkt als online planner. Klanten kunnen direct een afspraak met je maken en deze wordt automatisch gesynchroniseerd met je persoonlijke agenda.
Wil je graag meer afspraken in je agenda, dan kan je via Hubspot een stukje code in je website zetten. Dat werkt als online planner. Klanten kunnen direct een afspraak met je maken en deze wordt automatisch gesynchroniseerd met je persoonlijke agenda.
Wil je graag meer afspraken in je agenda, dan kan je via Hubspot een stukje code in je website zetten. Dat werkt als online planner. Klanten kunnen direct een afspraak met je maken en deze wordt automatisch gesynchroniseerd met je persoonlijke agenda.
De marketing hub van HubSpot kan gerichte en geautomatiseerde berichten versturen aan potentiële klanten. Op deze manier optimaliseer je jouw marketingprocessen en bespaar je tijd. Daarbij kunnen er landingspagina’s aangemaakt worden waarmee gegarandeerd meer klanten uit je website gaat halen. Het publiceren van blogs en in bulk plaatsen van berichten op je social-media kanalen kan ook!
De belangrijkste punten binnen de sales hub van HubSpot zijn het tracken van e-mail en inkomende en uitgaande belletjes. Daarbij kan je geautomatiseerde taken aanmaken en hoef je geen afspraak meer te missen. Deze afspraken worden automatisch gesynced met jouw persoonlijke agenda en e-mail.
Een geautomatiseerd ticket systeem waarbinnen taken opgepakt worden door jou of het team dragen bij aan een sneller resultaat. Merk je dat je vaak hetzelfde schrijft dan kan je templates aanmaken. Op deze manier hou je jouw klanten tevreden en kan je deze ook nog vanuit HubSpot aanvragen.
De Operations Hub is een nieuw product van HubSpot die apps met elkaar verbindt. Op deze manier kunnen klantgegevens gesynchroniseerd worden en bedrijfsprocessen geoptimaliseerd worden met andere programma’s d.m.v. bijvoorbeeld een api.
Kortom is een CRM systeem iets voor jou dan heb je nu een beter beeld waar je op moet letten en hoe een CRM werkt. Samengevat is een CRM een systeem waarbinnen je klantcommunicatie opslaat en gekoppeld kan worden aan je website.